Čo je za vaším úspechom?
„Značný rozdiel medzi nami a inými kandidátmi bol, že sme mali za sebou reálne výsledky. Bola to dobrovoľnícka práca, ale mali sme aj niektoré postupy a návrhy na zlepšenie orgánov samosprávy. Boli sme schopní vyhľadať a analyzovať zmluvy, ktoré sú podľa nás v rozpore so zákonom, ale mesto tvrdí, že sú v poriadku. Pre kauzu s jednou zmluvou odstúpil zo zastupiteľstva aj poslanec Smeru. Ľudia za nami videli výsledky a to bolo to, čo zavážilo.“
Recept na úspešné voľby je byť aktivistom, zapájať sa do lokálnych problémov a odprezentovať to voličom?
- študoval na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity, na Bratislavskej vysokej škole práva a na Central European University,
- pracoval na obvodnom aj krajskom pozemkovom úrade v Trnave,
- od roku 2009 do 2010 pôsobil na ministerstve dopravy,
- v roku 2010 neúspešne kandidoval za mestského poslanca.
„Nejde ani tak o prezentáciu voličom. Pozrime sa, v akom stave je spoločnosť. Väčšina ľudí je extrémne pasívna a v médiách sú bežne prezentované negatívne javy. Nevidím vôbec nič negatívne na prezentovaní dobrovoľníctva alebo pomoci mestu. Šíriť pozitívnu vibráciu medzi ľuďmi je veľmi dôležité, môže ich to motivovať.“
Ako sa vám podarilo zviditeľniť, keďže vaša kampaň nebola rozsiahla?
„Ľudia už o nás počuli z predchádzajúcich činností, ale väčšina kampane bola na internete alebo cez letáky.“
Aké ste mali celkové náklady?
„Všetky sú na transparentnom účte, okrem jedného výdavku tritisíc eur.“ (Spolu necelých 10-tisíc eur, pozn. red.)
Zamerali ste sa v kampani skôr na šetrenie nákladov?
„Skladali sme sa na ňu, nemohli sme si dovoliť všetky médiá, ktoré by sme možno chceli. Rozdiel oproti ostatným bol, že naša kampaň bola reálna, nenásilná. Snažili sme sa ľuďom vysvetliť aj niečo o občianskej zodpovednosti. Ľudia bežne nevedia, že existuje zastupiteľstvo, koľko je tam ľudí, a mnoho z nich nikdy voliť nebolo a nevedeli, ako sa to robí.“
Máte aj iných sponzorov mimo transparentného účtu?