TRNAVA. Spolu 2,2 milióna eur plánuje tento rok minúť mesto Trnava na rekonštrukcie a dostavby ciest. Vyplýva to z rozpočtu, ktorý poslanci schválili ešte vlani.
Presný harmonogram prác na jednotlivých úsekoch však mesto podľa hovorcu Pavla Tomašoviča zatiaľ nemá, k dispozícii nie sú ani plánované verejné obstarávania.
„Isté je zatiaľ to, že od 1. marca budeme pokračovať s obnovou Šrobárovej ulice. O ďalších termínoch je momentálne predčasné hovoriť,“ povedal Tomašovič.
Zmeny na Šrobárovej spočívajú vo vytvorení pozdĺžnych parkovacích miest po pravej strane komunikácie, pravý chodník sa oddelí od parkovacích miest zeleným pásom, vytvorí sa tiež samostatná trasa pre chodcov a cyklistov.
„Cesta sa posunie v mieste autobusovej zastávky a zaberie časť jestvujúceho zeleného pásu, aby sa chodník rozšíril o nástupište. Obnoví sa autobusový záliv, pribudne nový autobusový prístrešok. Rekonštruované bude tiež verejné osvetlenie a dosadí sa náhradnou výsadbou i jestvujúci zelený pruh,“ píše sa v rozpočte.
Kocky na Horných baštách aj Halenárskej
Na tento rok je podľa rozpočtu plánovaná aj rekonštrukcia ulice Horné bašty, v úseku od Jerichovej po Jeruzalemskú ulicu. Opravy majú vyjsť na asi 200-tisíc eur, asfaltový povrch cesty tu nahradí historická dlažba.
Finančne najnáročnejšia i najdiskutovanejšia je chystaná obnova Halenárskej ulice, na ktorú mesto rozpočtuje 1,305 milióna eur.
„Súčasťou je kompletná výmena spevnených plôch za historizujúcu dlažbu, návrh nových plôch zelene a mobiliáru,“ píše sa v rozpočte.
Opravy mimo centra
Okrem ulíc v dotyku s historickým centrom počíta rozpočet aj s väčšími investíciami v mestských častiach.
Pol milióna eur je plánovaných na rekonštrukciu Dedinskej ulice v Modranke, kde mesto obnoví sústavu cestných priekop a popri komunikácii vybuduje nové pozdĺžne parkovacie miesta.
Dobudovania chýbajúcej časti Ulice J. Hlubíka od Átriovej po Dúhovú sa dočkajú ľudia z Kopánky, mesto naň vyčlenilo 25-tisíc eur.
Ďalších 120-tisíc eur je v rozpočte ponechaných na „nevyhnutné rekonštrukcie povrchov miestnych komunikácií a chodníkov.“
Konkrétne úseky bude mesto vyberať na základe evidovaných požiadaviek od občanov, interpelácií poslancov, výborov mestských častí a v súčinnosti so správcami sietí na základe ich predpokladaných investičných plánov.