Trnava Piešťany Hlohovec

Ľudia sa obávajú nového centra, trvajú na zmeraní hluku

Povolenie spracovania štúdie novej komerčnej zóny vedľa sídliska Linčianska vyľakal mnohých obyvateľov. Už teraz vraj doprava počas špičky kolabuje. Všetko vyrieši až južný obchvat.

Počas víkendov panuj pokoj. Horšie je to počas týždňa.(Zdroj: EH)

TRNAVA. Mestskí poslanci schválili na svojom poslednom minuloročnom zasadnutí spracovanie štúdie komerčno- obchodnej zóny na okraji Trnavy. Aj napriek tomu, že ide iba o štúdiu, mnohí ľudia z Linčianskej sa takéhoto riešenia bez existencie južného obchvatu obávajú.

Na redakčný mail a na našom facebooku reagovali desiatky ľudí z tohto sídliska. Potenciálni zákazníci by vraj museli využívať Mikovíniho a Zelenečskú, ktoré už teraz patria medzi najvyťaženejšie ulice Trnavy.

Niektorým sa to nepozdáva

Štúdia sa nepozdáva aj niektorým poslancom. „Čo sa týka schválenia zámeru spracovania urbanistickej štúdie obchodno-podnikateľskej zóny, toto považujem za vážnu chybu. Na mestskom zastupiteľstve i na rokovaní mestskej rady sme opakovane upozorňovali, že je nezodpovedné súhlasiť s ďalšou výstavbou v lokalite ulíc Mikovíniho a Zelenečská," zhrnul mestský poslanec Rastislav Mráz.

Navyše, v blízkej budúcnosti sa plánuje aj výstavba ďalších viac ako 200 bytových jednotiek v rámci plánovaného komplexu MIKO na Mikovíniho. „Zodpovedné je vyčkať s realizáciou ďalších rozvojových zámerov v meste po vyriešení vypuklých problémov s dynamickou dopravou," dodal Mráz.

Mikovíniho pritom patrí do prvej trojky najhorších ulíc Trnavy. Cez Golianovu a Nerudovu vedie obchádzka tranzitnej dopravy smerujúcej z Bratislavskej. Navyše, neďaleko je viacero fabrík na jednom mieste, pracujú v nich tisíce ľudí. Ide o Boge, Sachs či Johns Mannville. Priemyselný park sa pomaly rozrastá a j o ďalšie predajne či motoservisy. Situácia sa na týchto tranzitných uliciach v poslednom období rapídne zhoršila. Špička už nie je otázkou rána a popoludnia, podľa viacerých respondentov ide už o celodenný jav.

Problémy nastali až po presmerovaní dopravy

„Ráno a popoludní sú Golianova a Nerudova plné, zápcha siaha od kruháča so Zelenečskou až po Bratislavskú," napísala Eva z Golianovej. Väčšiu časť bytu má orientovanú práve do tejto rušnej ulice. Pred presmerovaním dopravy vraj takéto problémy nemali.

Popri rušnej ulici sú desiatky parkovacích miest. Vyjsť z neho býva často nemožné. „Mnohí ťa ignorujú, ďalší na teba vytrubujú. Taká je realita, keď sadnem do auta ráno alebo popoludní," doplnil ďalší diskutujúci z Nerudovej.

„Počet áut a kamiónov neustále rastie. Budeme znova žiadať o meranie hluku," dodala Eva. Meranie hluku vykonáva Úrad verejného zdravotníctva SR. Trnavská pobočka sídli zhodou okolností neďaleko. Naposledy ju zisťovali ešte v roku 2013.

Vtedy merali na troch kontrolných miestach. „Podľa protokolu výsledky merania hluku nepresahujú prípustnú hodnotu hluku pred obytným domom na Nerudovej číslo 8, mierne prekračujú pred Golianovou 26. Prípustná hodnota hluku bola prekročená pred vonkajším priestorom obytného domu Golianova 56," zhrnul Tomáš Hauko z regionálneho úradu verejného zdravotníctva. Tam namerali viac ako 65 decibelov, referenčná hodnota pre deň je 60 decibelov.

„Výsledky merania boli odoslané správcovi pozemných komunikácií, mestu Trnava, ktorý je podľa zákona povinný zabezpečiť, aby expozícia obyvateľov a ich prostredia bola čo najnižšia a neprekročila prípustné hodnoty," doplnil. Mesto krátko nato zalialo problémové úseky na oboch uliciach, aby prázdne nákladiaky nerobili rámus, osadili aj dopravnú značku obmedzujúcu rýchlosť.

Od piatej ráno do desiatej večer tadiaľ môžu jazdiť nákladiaky iba 30 kilometrov za hodinu. Podľa miestnych to pomohlo iba čiastočne.

„Obchvat" cez Linčiansku, po Nerudovej a Golianovej bude fungovať až do otvorenia južného obchvatu. Termín jeho výstavby je stále neistý.

„Očakávam od vedenia mesta, že vyvinie primeraný tlak na Slovenskú správu ciest, aby sa vo veci konalo. Predchádzajúce vedenie im aspoň zanechalo pripravenú projektovú dokumentáciu a vybudovaný nový kruhový objazd na Bratislavskej ceste," doplnil Mráz.

Stále je ešte otázny

Južný obchvat Trnavy ešte nie je istý. V súčasnosti sa spracováva štúdia realizovateľnosti, ktorá má preukázať jeho opodstatnenosť. Je tiež podmienkou získania nenávratného finančného príspevku z európskych fondov. Hotová má byť v máji.

„V prípade potvrdenia opodstatnenosti a po pridelení finančných prostriedkov na rok 2017 bude ďalšia príprava stavby pokračovať obvyklým spôsobom až po získanie stavebných povolení," zhrnula Zuzana Hromcová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest.

Najsmelšie odhady hovoria o rokoch 2018 - 2019, počas ktorých by sa mohlo začať s jeho výstavbou. Hotový by mal byť do dvoch rokov.

Ďalšie články z témy Samospráva

Pozrite si tiež články z hlavnej témy Samospráva  na topolcanyinfo.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Samospráva, Doprava, Samospráva, Samospráva, Doprava, Samospráva, Doprava, Samospráva, Doprava

  1. Trnava rozširuje skládku, ďalšie pozemky pod odpad zatiaľ nemá 1 028
  2. V obci bez plynu a kanalizácie musia investície dobre zvažovať Foto 587
  3. Pozrite si PSA TT - Inline a Bercajgel na fotkách a videu Foto 529
  4. Do dobrovoľnej vojenskej prípravy sa ľudia v kraji nehrnú 166
  5. Trnava bude mestom detí, dospelí budú potrebovať víza 135
  6. Poór: Proti hradbám nie sme, Bročkovi nerozumiem 108
  7. Trnavčania sa už môžu kúpať v prírodnom kúpalisku Kamenný mlyn 79
  8. Petíciou z Voderád sa budú zaoberať krajskí poslanci 72
  9. Trnava chce obmedziť pohyb psov, výbehy by mohli vyriešiť developeri 63
  10. Halu od hokejového zväzu možno Trnava odmietne 52

Najčítanejšie správy

Trnava

Trnava rozširuje skládku, ďalšie pozemky pod odpad zatiaľ nemá

Na skládke komunálneho odpadu majú pribudnúť tri kazety na ploche 2,24 hektára. Mesto tak vyčerpá svoje pozemky, rozhodovať o spaľovni zrejme budú musieť poslanci už v najbližšom volebnom období.

V obci bez plynu a kanalizácie musia investície dobre zvažovať

Naša obec je síce menšia, ale krásna a veľmi zelená, máme veľa stromov, kríkov, trávnatých plôch. Chváli starostka obec pri Trnave so 450 obyvateľmi. Viete, o ktorej je reč?

Pozrite si PSA TT - Inline a Bercajgel na fotkách a videu

Pozrite sa, ako vyzeral ďalší ročník akcie pre cyklistov a korčuliarov.

Do dobrovoľnej vojenskej prípravy sa ľudia v kraji nehrnú

Každý z uchádzačov musí okrem iného absolvovať aj zdravotné a psychologické vyšetrenia. Z Trnavského kraja sa prihlásilo len šestnásť dobrovoľníkov.

Trnava bude mestom detí, dospelí budú potrebovať víza

Veľká prázdninová hra na mesto odštartuje v Trnave v pondelok 17. júla. Priestory zimného štadióna sa premenia na miniTrnavu, kde nebude chýbať radnica, univerzita, úrad práce či remeselné dielne.

Blízke regióny

Mesto dalo do chránenej bane naviezť zeminu s odpadom, jej pôvod tají

Práce sa ani po mesiacoch nezačali. Navážaninu už zarástla burina a trávy. Radnica ju musí odhrnúť.

Nemocničné pavilóny už spája konštrukcia nadzemného tunela

Autá, ktoré sa nezmestia pod prepojenie, pustia do nemocničného areálu cez nový vjazd. Prioritne je určený pre sanitky.

Na koncerte Elánu sa v amfiteátri zabávalo 12-tisíc fanúšikov

Dosiahli už všetko, čo sa dalo. Jožo Ráž však ešte túži po tom, aby svojou pesničkou vyhrali svetovú hitparádu.

Vo Veľkých Bierovciach vybuchla bioplynová stanica

Pri nehode utrpel jeden zamestnanec mierne popáleniny.

Pozrite si najkrajšie góly jari a hlasujte (+VIDEO)

Redakcia MY Topoľčianske noviny Dnešok a portál topolcanyinfo.sk spúšťajú avizované hlasovanie o najkrajší gól jarnej časti futbalovej sezóny.

Všetky správy

Juraj Sagan suverénne obhájil titul majstra Slovenska v cyklistike

Brat úspešnejšieho Petra bol jediným Slovákom v úniku, z ktorého napokon vzišiel český i slovenský šampión.

Aj na dedine sa hrá inak. Šampionát dvadsaťjednotiek je neregulárny

UEFA urobila niekoľko prešľapov. Majstrovstvá Európy hráčov do 21 rokov stratili vážnosť.

To, čo predviedli Nemci a Taliani, je veľká hanba futbalu, tvrdil Hapal

Tréner slovenského národného tímu do 21 rokov Pavel Hapal sa takmer rozplakal.

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom

Pracovať prestali zamestnanci firmy v utorok ráno. Štrajk dokopy trval šesť dní.

Trinásť rokov trpí epilepsiou. Na Slovensku jej nedokázali pomôcť

Návšteva prvého neurológa sa zmenila na sexuálne obťažovanie. Kristíne Šlesarovej nepomohli ani ďalší štyria odborníci.

Kam vyraziť