TRNAVA. Na októbrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva rozvírila štúdia búrlivú debatu a rozdelila poslancov na dva tábory.
Zámer rozbehnúť urbanistickú štúdiu plánovanej Komerčno-podnikateľskej zóny Zelenečská – Mikovíniho niektorí podporili, videli v ňom potenciálny rozvoj tejto časti Trnavy, ďalší zasa množstvo pracovných príležitostí, ktoré by nová zóna ponúkla.
Oponenti vyčítali zámeru najmä dopravné napojenie na jestvujúce mestské komunikácie. Zelenečská či Mikovíniho patria medzi najvyťaženejšie ulice Trnavy. Zelenečská býva pravidelne upchatá po skončení pracovnej zmeny v priemyselnom uzle na Bratislavskej.
Závody Johns Manville, Sachs či Boge zamestnávajú tisíce ľudí, mnohí z nich dochádzajú do práce práve autom. Mikovíniho je frekventovaná takmer celý deň, v súčasnosti po nej vedie obchádzka pre všetky nákladné vozidlá smerujú z Bratislavskej.
Až po otvorení južného obchvatu klesne počet áut na tejto ulici. Termín jeho výstavby je však zatiaľ neznámy. Mestskí poslanci na svojom poslednom zasadnutí materiál o zadaní urbanistickej štúdie Komerčno-podnikateľská zóna Zelenečská – Mikovíniho nakoniec schválili. Z 31 zúčastnených zaň zahlasovalo 22. Seredská firma ER&P Elektro, ktorá predložila ešte začiatkom augusta žiadosť o jeho zaradenie na rokovanie zastupiteľstva, doplnila nové informácie, o ktoré poslanci žiadali.
Doplnili požadované informácie
„Do materiálu bolo doplnené vyjadrenie spracovateľa dopravného generelu a spracovateľa územného plánu. Stanoviská sa týkali možnosti napojenia zóny na južný obchvat a dopravnej kapacity okolitých ulíc. Hlavne však bola doplnená požiadavka mestskej rady spracovať dopravnú štúdiu, ktorá posúdi nárast dopravy na priľahlých uliciach – Mikovíniho, Zelenečská a Golianova,“ napísal Tomáš Guniš, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií mesta Trnava.
Podľa jeho slov o riešení zóny zatiaľ nič nevieme, práve preto mesto povolilo spracovať urbanistickú štúdiu. „Možnosti využitia a všetky kapacity vyplynú až zo štúdie,“ dodal Guniš.
Podklad pre ďalšie rozhodovanie
Štúdia má byť podkladom pre územné rozhodovanie, nové členenie a funkčno-priesto-rové usporiadanie riešeného územia a pre spracovanie následných stupňov dokumentácie pre stavebné konanie.
Má ísť o mestotvornú polyfunkciu. Úsilie je postaviť obchodno-komerčnú zónu, v ktorej by boli obchody, reštaurácie, prevádzky poskytujúce rôzne služby či administratívne a ubytovacie priestory pre motoristov. Nevylučuje sa ani bytová výstavba v malom rozsahu.