Posledné priecestie bez rámp v Trnave. Železnice nás odkázali na radnicu

Na frekventovanom železničnom priecestí na Kamennej ceste upozorňuje na prichádzajúci vlak iba výstražná svetelná signalizácia. Závory môže navrhnúť aj mesto, musí ich však zaplatiť.

ilustračné fotoilustračné foto (Zdroj: TK)

TRNAVA. Železničnému priecestiu (ŽP) na Kamennej ceste chýbajú mechanické zábrany. Že by ich tam bolo treba, tvrdia aj viacerí diskutujúci Trnavčania na našom facebook-u. Priecestie je dosť frekventované, vzhľadom na ďalšiu plánovanú výstavbu rodinných domov tam doprava bude iba rásť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niektorí píšu aj o tom, že keď svieti slnko, svetlá na semafore nevidno. Podľa Evky by mali byť závory v dnešnej dobe samozrejmosťou na každom priecestí.

Šoféri chodia aj na červenú

Na Kamennej ceste je aj najväčší trnavský cintorín, sídli tu aj správa pohrebísk (SP).

SkryťVypnúť reklamu

„Z nášho pohľadu sú tu závory určite potrebné, hlavne z bezpečnostného hľadiska,“ napísala Michaela Šípošová Rigová z kancelárie SP.

Od návštevníkov cintorína vraj doteraz žiadne sťažnosti ohľadne priecestia nezaevidovali.

„Už viackrát sa tu stalo, že výstražné svetlo blikalo na červeno a vlak stále neprichádzal. Niektorí nedočkaví šoféri červenú po chvíli ignorovali. Ak by tam boli závory, nestalo by sa to,“ dodala.

To, že závory by boli predsa len bezpečnejšie, si myslí aj inštruktor trnavskej autoškoly Mochito. „Závory by na tomto priecestí určite mali byť. Je veľmi frekventované, či už vodičmi motorových vozidiel, ale hlavne teraz v letnom období chodcami a cyklistami,“ zhrnul Vladimír Mochňacký.

Zábrany prechodcov a cyklistov

Po Kamennej chodia do Kamenného Mlyna stovky cyklistov, korčuliarov či bežcov. Často so slúchadlami na ušiach a v plnej koncentrácii na svoju aktivitu. Aj pre nich tam ešte v roku 2014 mesto vybudovalo zábrany, červeno-biele zábradlia tam pribudli v rámci prepojenia cyklochodníkov na Kamennej a T. Vansovej.

SkryťVypnúť reklamu

„Pred spracovaním zadania prebiehali viaceré rokovania gestora dopravy so ŽSR. Dospelo sa k záveru, že pre vybudované mechanické zábrany budú cyklisti opatrnejší a pri prechode cez priecestie zostúpia z bicykla,“ povedala ešte pred dvomi rokmi Jana Gmitterová z referátu komunikácie mesta Trnava.

Na prichádzajúci vlak upozorňuje výstražné signalizačné zariadenie. Podľa našich informácii, denne tadiaľ prejde priemerne 22 osobných vlakov v oboch smeroch a 6 nákladných. Počas víkendov je ich o niečo menej. Zo železníc sme sa dozvedeli, že dané priecestie bolo vybudované v zmysle schválenej projektovej dokumentácie a plne vyhovuje platným predpisom a normám Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

„Upozorňujeme, že k dopravným nehodám na priecestiach dochádza len v dôsledku nedodržiavania platných zákonov a predpisov užívateľmi cestnej komunikácie,“ doplnila Ivana Popluhárová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR tvrdia, že je bezpečné

Podľa jej slov je ŽP na Kamennej bezpečné. V minulom roku sa tu nestala žiadna nehoda. Poslednú zaevidovali ešte koncom roka 2012, smrteľnú pred vyše desiatimi rokmi. Minulý rok tam síce zahynul 56-ročný Trnavčan, podľa vyšetrovania polície však išlo o samovraždu.

Podľa zákona o dráhach závory však nemusia osadiť iba železnice. „Doplnenie svetelného priecestného zabezpečovacieho zariadenia závorami zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomuto stavu dochádza,“ píše sa v zákone. Napríklad, ak mesto ako správca pozemnej komunikácie uzná za vhodné, že by na Kamennej mali byť závory, tak tam budú. „V prípade doplnenia PZZ závorami musí byť na úpravu zabezpečovacieho zariadenia vypracovaná a schválená projektová dokumentácia,“ doplnila Popluhárová. Tú musí vypracovať oprávnená osoba, ktorú schvália ŽSR. „Práce na úprave môže vykonávať len zhotoviteľ, disponujúci náležitým oprávnením na výkon prác na železnici,“ uzavrela Popluhárová.

„V prípade potreby bude mesto zvažovať aj túto možnosť, no primárne je za priecestie a bezpečnosť zodpovedná ŽSR,“ odpovedal Pavol Tomašovič, hovorca mesta. Podľa našich informácií by inštalovanie závorového systému na tomto priecestí vyšlo približne 50-tisíc eur.

Nedozvedeli sme sa

To, prečo na ďalších priecestiach na tejto trati v rámci Trnavy, teda na Ružindolskej, Suchovskej a Trstínskej, rampy sú a na Kamennej chýbajú, sme sa priamo nedozvedeli.

„Súčasný spôsob zabezpečenia priecestí bol prerokovaný i s dotknutými orgánmi štátnej správy, ako okresný dopravný inšpektorát. Pre uvedený spôsob zabezpečenia bolo vydané rozhodnutie Úradu pre reguláciu železničnej dopravy Bratislava, v súčasnosti Dráhový úrad rezortu dopravy,“ odpovedala na otázku Popluhárová.

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  2. V púpave je všetko, čo potrebujete
  3. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  4. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  5. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  6. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  7. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca
  8. Malé pivovary aj varenie naživo. Bratislava ožije gastronómiou
  1. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  2. V púpave je všetko, čo potrebujete
  3. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  4. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  5. Lifehack pre domácnosť?
  6. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  8. OBI rozžiarilo Zvolen na oranžovo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 146
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 551
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 846
  4. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 962
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 5 601
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 565
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 296
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 607
  1. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  2. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  3. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  4. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  5. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  6. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  7. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  8. Jozef Stasík: Ekonómia sa otriasa v základoch. Nositeľ Nobelovej ceny poprel veľkú časť svojho učenia
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 759
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 37 808
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 36 045
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 338
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 029
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 666
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 401
  8. Ján Valchár: Čo budeme slopať v kuse sedem dní? 8 402
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  2. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  3. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  4. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  5. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  6. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  7. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  8. Jozef Stasík: Ekonómia sa otriasa v základoch. Nositeľ Nobelovej ceny poprel veľkú časť svojho učenia
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 759
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 37 808
  3. Pavol Burda: Podržtaška naveky 36 045
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 338
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 029
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 666
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 401
  8. Ján Valchár: Čo budeme slopať v kuse sedem dní? 8 402
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu